Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

ترفندهاي کليدي براي افزايش سرعت و بازدهي فايرفاکس

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

ترفندهاي کليدي براي افزايش سرعت و بازدهي فايرفاکس

بهبودهاي بيشتر: اگر کاربر سيستم عامل ديگري نظير گنو/لينوکس يا مک هستيد، مي توانيد بهبودهاي مشابهي را با استفاده از افزونه  Tweak Network extension روي مرورگر فايرفاکس خود اعمال کنيد. اين افزونه روي تمام پلتفورم ها به خوبي عمل خواهد کرد. در صورت تمايل مي توانيد با اين افزونه به وارد کردن مقادير مورد نظر خود بپردازيد يا کار را به افزونه بسپاريد و کليد از پيش تعيين شده  Power را بزنيد که البته کارآيي را براي اينترنت هاي با سرعت بالا بهينه خواهد کرد. براي مشاهده و تغيير ديگر تنظيمات، لازم است عبارت about:config را در آدرس بار مرورگر وارد و سپس پيغام اخطار نمايش داده شده توسط برنامه را تاييد کنيد. پس از اجراي اين عمل، با فهرست بسيار بلندبالاي متغيرها مواجه خواهيد شد که رفتار فايرفاکس را به صورت کلي تعيين مي کنند.اجراي اين تنظيمات نبايد مشکلي براي مرورگر ايجاد کند ولي نمي توان تضمين کرد که روي هر سيستم چه بازخوردي حاصل مي شود.

۱) در نوار فيلتر موجود، عبارت browser.sessionhistory.max_entries را تايپ و روي نتيجه 2بار کليک کنيد و مقدار آن را به عدد 10 تغيير دهيد. اين تنظيم، مقدار URLهايي را که فايرفاکس در تاريخچه ذخيره خواهد کرد، کم مي کند. در ازاي اين تغيير،  ميزان مصرف ديسک کاهش مي يابد و مدت زمان انتظار براي آن سري از عملياتي که مرورگر نياز به خواندن اطلاعات از ديسک (کندترين بخش هر سيستم) دارد ، کاهش خواهد يافت.

۲) روي فضاي خالي زير تنها مورد نمايش داده شده راست کليک و از بخش New، اقدام به ايجاد يک Integer جديد کنيد. در بخش نام، عبارت nglayout.initialpaint.delay و در بخش مقدار، عدد صفر را وارد کنيد. اين تنظيم باعث خواهد شد که فايرفاکس به طور عمد، از منتظر ماندن براي برقراري ارتباط لازم براي بارگذاري برخي قسمت هاي صفحه که احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد، چشم پوشي کند.

۳) در بخش فيلتر، عبارت browser.cache.memory.enable را وارد کنيد و با 2بار کليک روي آن، مقدار آن را روي True قرار دهيد. اين مورد، قابليت لود کردن بخشي از کش را در مموري رم براي فايرفاکس فراهم خواهد کرد که باعث بارگذاري سريع تر صفحات خواهد شد. کش به مجموعه اي از اطلاعات و محتوا اطلاق مي شود که با باز کردن وب سايت ها آن ها را دريافت مي کنيد و اين اطلاعات براي مراجعات بعدي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

۴) روي فضاي خالي زير تنها آيتم صفحه کليک راست کنيد و مانند دفعه  پيش، يک Integer جديد ايجاد کنيد. براي بخش نام، عبارت browser.cache.memory.capacit را تايپ و براي مقدار نيز بر اساس ميزان حافظه  رم يکي از مقادير روبه رو را وارد کنيد: 2048 براي رم 128 مگابايتي، 4096 براي رم 256 مگابايتي، 8192 براي رم 512 مگابايتي، 12288 براي رم يک گيگابايتي و بالاتر... اين مورد آن ميزان از حافظه را که مي تواند براي نگهداري بخشي از کش مورد استفاده قرار گيرد ،تعيين مي کند.

۵) عبارت browser.cache.disk.capacity را در نوار فيلتر وارد کنيد، روي نتيجه 2بار کليک و مقدار آن را روي 4096 تنظيم کنيد. اين بخش به اين معني خواهد بود که ميزان کمتري فضاي ديسک براي ذخيره سازي کش مورد استفاده قرار خواهد گرفت که به معني کاهش فعاليت روي هارد ديسک و افزايش کارآيي روي حافظه هاي سنتي خواهد بود.

۶) روي فضاي خالي زير تنها آيتم موجود کليک راست و اين بار يک Boolean جديد ايجاد کنيد. در قسمت نام عبارت config.trim_on_minimize و براي مقدار، True را وارد کنيد. اين اقدام باعث خواهد شد فايرفاکس، بخشي از آيتم هايي را که به هنگام غيرفعال بودن مورد استفاده نيست، اصلاح کند.

چگونه همه چيز را به حالت اول باز گردانيم: در صورتي که تنظيمات بخش about:config را بر اساس اين راهنما دستکاري کرده ايد، بازگرداندن اين موارد به حالت اوليه بسيار ساده است. در مواردي که گفته شد آيتم جديد ايجاد کنيد، به سادگي آن را حذف کنيد و در مواردي که گفته شد مقادير مربوط به يک آيتم را تغيير دهيد، آن را بيابيد و با کليک روي آن گزينه    Resetرا انتخاب کنيد. با انجام اين کار همه چيز به حالت پيش فرض باز خواهد گشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)